Olleita tapahtumia:

Kouvolan Pro Seniorikerhon jäsenet kävivät tutustumassa ti ja ke 24.-25.11.2020 näyttelyihin, Kaupunginmuseo Poikilo Kouvola-talossa. Kartanoiden Kouvola, kertoi kiehtovasta historiasta sekä tarinoista.     Kauneiden aarteita oli toinen kohde Vuorineuvos / Teollisuusmies Emil Aaltosen näyttely. Hän oli jo nuoena kiinnostunut kulttuurista ja taiteesta. Poikilon kino vilmi kertoin Eemil Aaltosen tarinasta mm. kenkätehtailijana, joka oli näyttelyn yhteydessä nähtävillä.

Ammattiliitto Pro Seniorit vuosikokous Tampereella 10.9.2020. Läsnä oli vuosikokouksessa yhteensä 58 osanottajaa.  Kouvolan Pro Seniorikerhosta olivat läsnä Anja Rosling, Anne Koivula ja Matti Muhli.  Hallituksen erovuorossa olevien tilalle valittiin:  Jukka Nylander Helsingistä, Eija Turunen Joensuusta, Kirsti Lamminpää Lappeenrannasta.  Varajäseniksi valittiin:  Pekka Lappalainen, Hannu Lemström, Leena Laitila, Pertti Helin, Pirkko Peltola-Kauppinen ja Esko Poutanen.    Keväällä 2021 seuraava vuosikokous.

Kouvolan Pro Seniorikerhon edustajat osallistuivat Matkapoikien kevättempaukseen Tallink Sija Eoropalla su-ma 8.-9.3.2020. Laivalla musiikista vastasivat esiintyjät Leif Lindeman ja Heikki Koskelo yhteineen.   Raili Hulkkosen luento menoiltana, sekä muutakin ohjelmaa laivalla.  Tallinnassa oli mahdollisuus viettää aikaa ja tehdä ostoksia muutama tunti maanantaina, ennekuin laiva lähti takaisin.

Pohjois-Kymen Hengitysyhdistys esitteli toimintaansa torstaina 13.2.2020, Pohjois-Kymen Pro:n toimistolla Kauppalankatu 5 A 4, Kouvolassa.  Toimistonhoitaja, tiedottaja, sihteeri Minna Malja esitteli yhdistyksen toimintaa sekä kuultiin uniapnea asiaa, vertaisohjaajan Aira Toivosen kertomana.  Vilkasta keskustelua käytiin uniapneaan liittyen ja kuultiin myös paikalla olleiden henkilöiden omia kokemuksia.  Mukavasti oli tullut paikalle henkiöitä, kuuntelemaan Pohjois-Kymen Hengitysyhdistyksen esittelyä.

Kouvolan Pro Seniorikerho teki matkan Helsinkiin 15.1.2020 Helene Schjerfbeckin näyttelyyn Ateneumiin. Näyttely oli mielenkiintoinen ja siihen kuuluva info myös.  Osanottajat olivat tyyväisiä näyttelyyn.     Keskuskirjasto Oodiin saivat kerhon jäsenet tutustua, kaikkihan eivät oleet siellä käyneet aikaisemin.

Hyvää alkavaa vuotta 2020!

Keilavuorot alkaa torstaina 9 tammikuuta klo 10.00- 11.00.  Jatkuen aina torstaisin toukokuun lopuun asti.   Osoitteessa Salpausselänkatu 40, Kouvola.

Tapahtumia ollut syksyn aikana 2019:

Kouvolan Pro Seniorikerho tarjosi jäsenilleen Joulukahvit ja glögit 18.12.2019 Ammttiliitto Pron toimistolla. Kerhon jäseniä oli paikalla nauttimassa pöydän antimista. Keskustelua oli myös ajankohtaisista asioista.

Ruokailimme Nevillen kammarissa 27.11.2019 klo 17.00 alkaen, ruoka oli hyvää ja jokainen sai vatsansa täyteen. Teatteriin siirryimme ruokailun jälkeen, jossa oli näytös klo 19.00 Herrasmies huijarit. Väliajalla kerho tarjosi vielä kahvin ja leivoksen.  Ilta oli mukava ja viihtyisä Kerholaiset saivat vaihtaa kuulumisia.

Satumaan kuningas konsertti Kuusankoski talossa 20.10.2019.  Reijo Taipaleen musiikkia esittivät, Kari Hirvonen,  J.Eskelinen, Tarja Lunnas, Tomi Markkola, sekä ohjelman juontaja Jarno Itkonen, Legenda orkesterin säestyksellä.  Konsertti oli hyvä ja sai suuren suosion myös Kouvolan Pro Seniorikerhon keskuudessa.

TallinSilja Europalla 16.-17.10.2019 olimme risteilyllä, osanottomaksu Kouvolan Pro Seniorikerholla oli 25 €.  Laivalla esiintyi Lasse Hoikka ja Souvarit, sekä Leif Lindeman & Amore orkesteri. Laivalla olimme yötä ja seuraavan päivänä kävimme Tallinnassa ostoksilla. Tämä risteily sai yllättävän hyvän osanoton, vaikka  pienellä varoitusajalla meni tiedote jäsenille.

Kouvolan Pro Seniokerholla oli muistiluento 12.9.2019, oasnottajia Pohjois-Kymen Pron toimistolla oli hyvin, kaikki tuolit olivat kytössä.  Tiina Orava piti luennon, joka todettiin hyväksi. Tämä tilaisuus oli maksuton Kouvolan Pro Seniorikerhon jäsenille, jossa kerho tarjosi myös maukkaat pullakahvit.